czwartek, 14 kwietnia 2016

Pełnoziarniste ciasto na jogurcie greckim z malinami


Po bardzo słodkiej tarcie z masą orzechową, którą częstowałam Was ostatnio, dziś przyszła pora na nieco mniej kaloryczny i zapewne zdrowszy rodzaj ciasta ;-)





Składniki:
  • 2 duże jajka
  • 110 g cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka olejku waniliowego
  • 180 g jogurtu greckiego
  • 220 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 g drobnych owoców (ja użyłam mrożonych malin)
  • cukier puder (do obsypania gotowego ciasta)


Jajka utrzeć z cukrem, dodać olejek waniliowy i jogurt-całość zmiksować.
W misce wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia i stopniowo, cały czas delikatnie mieszając (łyżką lub mikserem na wolnych obrotach), dodawać sypkie składniki do masy jajecznej.
2/3 owoców wmieszać w ciasto.
Niewielką keksówkę, lub tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia (ja użyłam małej tortownicy o średnicy 20 cm) i przelać w nią ciasto, na ciasto wyłożyć pozostałe owoce.
Piec w temperaturze 170 stopni C przez około 50 minut (stopień wypieczenia ciasta koniecznie sprawdzić patyczkiem).
Przestudzone ciasto oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego!
Przepis ten pochodzi ze strony Słodkiefantazje.pl.




10 komentarzy:

  1. Super ciacho! Muszę wypróbować bo akurat ostatni woreczek malin woła do mnie z zamrażarki żeby go zużyć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis!!! Spisuje, bo na sam widok, aż ślinka leci:)
    wiosenne buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. Kawał dobrego ciacha widzę ;) :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne cicho ! Ukroiłabym ogromniasty kawał do porannej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prezentuje się bardzo apetycznie :)
    http://iwonka-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń