czwartek, 12 maja 2016

Chałka z sosem brzoskwiniowym i truskawkowym oraz koktajl bananowy


Jeśli lubicie śniadania "na słodko" to mam dla Was idealny przepis..., pochodzący z książki "Przepisy na cztery pory roku" Zosi Cudny, na chałkę z sosem brzoskwiniowym i truskawkowym (można wykorzystać kromki czerstwej chałki-a doskonałe przepisy na chałkę znajdziecie na moim blogu tutaj i tutaj;-)) 
A do chałki koktajl..np. bananowy-według przepisu mojego Męża :-)



Chałka z sosem brzoskwiniowym i truskawkowym

Składniki:
  • 4-5 kromek chałki
  • 1 jajko
  • 125 ml mleka
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 50 g cukru pudru
  • 2-3 łyżki masła (do smażenia)
Sosy:
  • 250 g truskawek (u mnie mrożone)
  • 1 łyżka cukru
  • 4-5 brzoskwiń z syropu

Jajko roztrzepać z mlekiem i cukrem waniliowym. W masie jajecznej moczyć kromki chałki i smaży, na rozgrzanym maśle, na złoty kolor. Po usmażeniu obtoczyć je w cukrze pudrze.
Przygotować sos:truskawki podgrzać z cukrem w niewielkim garnuszku, a następnie zmiksować na gładką masę.
Brzoskwinie odsączyć z syropu i również zmiksować.
Gorącą, usmażoną chałkę podawać z sosami.



Koktajl bananowy

Składniki:
  • 2 dojrzałe banany
  • 1/2 l mleka
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego (opcjonalnie)

Wszystkie składniki miksujemy ze sobą na gładki koktajl.
Smacznego!



4 komentarze:

  1. Ja to sobie takie śniadanko sprawię chyba w weekend:)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest takie wymarzone śniadanie do łóżka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje wymarzone drugie śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń