sobota, 10 grudnia 2016

Dyniowe racuchy z jabłkami


Tej jesieni kilka sporych dyń przerobiłam na puree... Wyszło tego całkiem sporo, moja mała zamrażarka pęka w szwach... Jestem jednak przekonana, że do przyszłorocznego sezonu dyniowego nie będzie po nim śladu... 
Z pewnością je wykorzystam, a choćby do zrobienia takich cudownych, dyniowych racuszków z jabłkami :-)


Składniki:
  • 500 g mąki pszennej
  • 30 g świeżych drożdży
  • szczypta soli
  • 2 łyżki cukru
  • 1 i 1/2 szkl. letniego mleka
  • 1 szkl. puree z dyni
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 4 duże jabłka

Dodatkowo:
  • cukier puder
  • powidła śliwkowe


Jabłka umyć, ubrać, pozbawić gniazd nasiennych i pokroić na małe kawałki.
Mąkę przesiać, dodać sól, w środku zrobić zagłębienie do którego wkruszyć drożdże. 
Drożdże zasypać cukrem i zalać 1/2 szkl. mleka-delikatnie wymieszać i odstawić na 15 minut (by drożdże ruszyły). Po tym czasie dodać puree, skórkę z cytryny i resztę mleka-całość ponownie wymieszać. 
Na samym końcu dorzucić jabłka. Odstawić na 1 godzinę do wyrośnięcia.
Po tym czasie, na lekko natłuszczonej patelni, smażyć niewielkie racuszki.
Podawać z cukrem pudrem i powidłami.
Smacznego!
Przepis na racuszki pochodzi ze strony mojewypieki.com



6 komentarzy:

  1. Pyszne racuchy:)Dynia rządzi!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię dyniowe racuchy, choć nigdy nie robiłam ich z jabłkiem. To najwyraźniej błąd :) Piękne zdjęcia, kuszące :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno zrobię sobie kiedyś takie racuszki bo wyglądają cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O mniam, z powidłami muszą smakować wyśmienicie <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że u mnie szybko by zniknęły, bo ja za racuchami przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń