wtorek, 24 stycznia 2017

Kotlety z ryżu


Nie wiem jak Wy ale ja bardzo lubię kotlety które nie zawierają w sobie ani grama mięsa...i tak często jemy kotlety z kaszy, jajek, warzyw...
Dziś mam dla Was mój sprawdzony przepis na kotlety z ryżu.... z dodatkiem wyrazistego sosu i surówki, np. z pora, sprawdzą się znakomicie jako bezmięsny obiad :-)

Składniki:
  • 200 g ugotowanego ryżu
  • 2 marchewki
  • 1/2 selera
  • 2 łyżki startego parmezanu
  • 2 jajka
  • 1 mała cebula
  • 2 kiszone ogórki
  • 2 łyżki kaszy manny
  • 3 łyżki drobno posiekanej natki pietruszki lub szczypiorku
  • sól, pieprz, czosnek granulowany
  • bułka tarta (do obtoczenia kotletów)
  • olej do smażenia

Cebulę drobno posiekać. Marchew i seler zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Cebulę zeszklić na odrobinie oleju, dodać marchew i seler i całość razem przesmażyć, przez około 5 minut.
Ugotowany, zimny ryż wrzucić do większej miski, dodać przesmażone warzywa, natkę pietruszki (lub szczypiorek), pokrojone ogórki i ser. Wbić jajka, dodać kaszę i całość przyprawić solą, pieprzem i granulowanym czosnkiem-dokładnie wyrobić. 
Jeśli masa będzie zbyt rzadka dodać jeszcze łyżkę kaszki. 
Z masy formować niewielkie kotlety, które obtaczać w bułce tartej i smażyć na rozgrzanym oleju.
Doskonale smakują na ciepło i na zimno.
Smacznego!



5 komentarzy:

  1. bardzo intrygujący przepis, nigdy czegoś podobnego nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłyśmy kiedyś podobne :D Są mega pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie kotleciki jak najbardziej u mnie mile widziane :)

    OdpowiedzUsuń